Aquasporten

Joggende mensen komt u tegen in het bos, in een park of zo maar ergens buiten. Maar in het water kun je ook joggen, dan zweef je met een aquarunner om je middel en loop je zonder de bodem te raken. Met deze kunststofriem om blijf je moeiteloos verticaal drijven en kun je veel verschillende oefeningen doen. Tijdens die oefeningen verbrand je veel meer calorieën dan bij “droog-joggen”. Je hebt immers te maken met de waterweerstand. Toch worden de gewrichten en spieren minder belast. Blessures en spierpijn krijgen geen kans. Terwijl je wel degelijk flink werkt aan verbetering van het uithoudingsvermogen. Kracht, lenigheid en Coördinatie van het bewegen worden gestimuleerd. Bij de 3 Berken worden verschillende vormen van aqua-joggen beoefend. Naast het “gewone” aqua-joggen wordt er aan een aqua-fitness gedaan: door middel van speciale oefeningen worden alle spier-groepen getraind. De oefeningen kunnen verzwaard worden door het gebruik van allerlei materialen zoals halters en beams. Ook kunnen we gebruik maken van aqua-steps: plateaus op de bodem die speciale oefeningen mogelijk maken. En al deze oefeningen, die de conditie van de zwemmer of zwemster zeer te goede komt, kunnen in de 3 Berken ook op muziek worden uitgevoerd. Belangrijk is om te weten dat iedere deelnemer, man of vrouw, in zijn of haar eigen tempo de oefeningen kan uitvoeren.

Aquasport 45 minuten woensdag en vrijdag ochtend
dinsdag, woensdag en donderdag avond