Aquasporten

Joggende mensen komt u tegen in het bos, in een park van zo maar ergens buiten. Maar in het water kun je ook joggen, dan zweef je met een aquarunner om je middel en loop je zonder de bodem te raken. Met deze kunststofriem om te blijven je eenvoudig bewegende drijven en kun je veel verschillende oefeningen doen. Tijdens die oefeningen verbrand je veel meer dan bij “droog-joggen”. Je immers te maken met de waterweerstand. Toch worden de spieren en spieren minder belast. Zegeningen en spierpijn krijgen geen kans. Terwijl je wel degelijk aanzienlijk werkt aan verbetering van het uithoudingsvermogen. Kracht, lenigheid en samenwerking worden gestimuleerd. Bij de 3 Berken worden verschillende vormen van aqua-joggen beoefend. Naast het “gewone” aqua-joggen wordt er aan een aqua-fitness gedaan: door van speciale oefeningen worden alle spier-middelgroepen getraind. De oefeningen kunnen verzwaard worden door het gebruik van allerlei materialen zoals halters en balken. Ook kunnen we gebruik maken van aqua-steps: plateaus op de bodem die speciale oefeningen mogelijk maken. En al deze oefeningen, die de conditie van de zwemmer of zwemster zeer te goede komt, kunnen in de 3 Berken ook op muziek worden uitgevoerd. Belangrijk is om te weten dat iedere deelnemer, man of vrouw, in zijn of haar eigen tempo de oefeningen kan uitvoeren. die de conditie van de zwemmer of zwemster zeer te goede komt, kunnen in de 3 Berken ook op muziek worden uitgevoerd. Belangrijk is om te weten dat iedere deelnemer, man of vrouw, in zijn of haar eigen tempo de oefeningen kan uitvoeren. die de conditie van de zwemmer of zwemster zeer te goede komt, kunnen in de 3 Berken ook op muziek worden uitgevoerd. Belangrijk is om te weten dat iedere deelnemer, man of vrouw, in zijn of haar eigen tempo de oefeningen kan uitvoeren.
Aquasport 45 minuten

woensdag ochtend 9.00u en 9.45u 

donderdag ochtend 9.00u (aqua conditie)

vrijdag ochtend 9.00u en 9.45u